מצא את השטיח שלך!
ייעוץ אצלך בבית לפגישת ייעוץ

לכל שטיח יש כתובת

השארת פרטים מהירה:

השטיח האאוריינטלי או כפי שהוא מוכר אצלנו "השטיח הפרסי" ארוג במלאכת מחשבת, בטכניקה מסורתית המועברת מדור לדור. כמו יין משובח, ככל שהשטיח עתיק יותר, ערכו עולה וכך גם טיבו השטיח האוריינטלי הוא גם פריט אסתטי והשקעה בטוחה. מחירו נקבע במידה רבה לפי "אזור מוצא".

רוב שמות השטיחים הינם לפי האיזור בו הם נארגים. להבדיל מהשטיח המצוי המיוצר במכונות תעשייתיות, השטיח האוריינטלי מיוצר כולו בעבודת יד, חוט אחר חוט, שתי וערב, פרי מסורות עממיות ואמונות טפלות.

השטיח האוריינטלי מתאפיין באריגת היד שלו, בצורת הקשירה המיוחדת של החוטים, למעשה אופן הקשירת החוטים יוצר את הדוגמא על פני השטיח.

שטיחים בעבודת יד מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: חסרי פלומה (סומך, קילים, ורנה סילה ואחרים) ובעלי פלומה. שטיח עבודת יד הוא עבודת אומנות ואם רוצים אומנות שימושית לכן אל רכישתו יש להתייחס כאל קנייה של יצירת אמנות. מחירו של שטיח נקבע במידה רבה על פי מוניטין מקום היצור שלו. בפרס בלבד מזהים כ 1000 מקומות שונים בהם מיוצרים השטיחים, בהבדלים דקים. 

יש שלוש שיטות עיקריות לאבחון וזיהוי מקור השטיחים:

  1. על פי טכניקת האריגה והחומרים
  2. על פי הצבעים
  3.  לפי העיצוב

אולי יעניין אותך גם...

חברת קידום באינטרנט חברת קידום באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support