מצא את השטיח שלך!
ייעוץ אצלך בבית לפגישת ייעוץ

עשה זאת בעצמך – עצות לשימור השטיחים בבית – חלק א'

השארת פרטים מהירה:

היום, שלא כמו בעבר, השטיחים האומנותיים אינם עוד נחלתם הבלעדית שאספנים ובעלי ממון רב.לאור פתיחת השווקים, הגברת היבוא, עליה ברמת החיים והירידה במחיר השטיחים האורגים ביד, יכול כל בר דעת לרכוש לעצמו שטיח בעבודת יד.

משום שכך, אנו נתקלים יותר ויותר בחוסר מודעות בקרב בעלי השטחים האומנותיים בנושא הטיפול ואחזקה של השטיחים.

נקדים ונאמר, שכל העצות, ונ"טיפים" שיובאו להלן, גובשו ונקבצו לאחר מחשבה רבה מתוך רצון אמיתי וכן לתת בידי מחזיק השטיחים בעבודת יד, שאנו בעל מקצוע בתחום, כלים לשימור ואחזקה של השטיחים בביתו באופן עצמאי. המטרה העיקרית שעמדה לנגד עינינו בגיבוש ההנחיות הבאות, היא למנוע נזקים בלתי הפיכים בשטיחים שייתכנו כתוצאה מטיפול לא נכון בשטיחים שנעשה אמנם מתוך רצון טוב, אך מתוך חוסר ידיעה והבנה.

רצוי לשאוב את השטיחים פעמיים בשבוע. יש להשתמש בשואב אבק ביתי רגיל. אסור להשתמש בשואבי אבק מיוחדים "וחזקים" לכאורה, שואבים אלו מאיצים את תהליך השחיקה בשטיחים וגורמים לבלאי מהיר.

אין לתלות שטיח בכל מקרה! לא לשם חבטה ולא לשם אוורור השטיח, או ייבוש השטיח. תליית השטיח מותחת את חוטי השתי והערב, וגורמת לעיוותים וליצירת מעין "גלים" בשטיח. באופן כזה לא ניתן יהיה להניח את השטיח בצורה נאותה וצמודה על הרצפה, והשטיח יהווה מכשול לדורכים עליו ויתבלה במהירות. באותה מידה, אין לגלגל שטיח ולהשעינו על הקיר לאורך זמן, מכיוון שגם פעולה זו עלולה לגרום לעיוות השטיח.

אין לחבוט בשטיח או לנערו, ע"י תפיסה בקצותיו, במטרה להוציא אבק וחול, החבטה גורמת ל"פיצוצים מיקרוסקופיים" בגב השטיח, שמובילים במשך הזמן ליצירת קרעים ולפרימת סיבי השטיח.

כפי שצוין כבר קודם, יש לשאוב השטיח כפעמיים בשבוע, אולם בנוסף לזאת כדאי אחת לחודש להפכו על פניו למשך יממה אחת ולדרוך עליו. הדריכה על גבי השטיח דוחקת את אבק והחול שהצטברו בו החוצה, ללא פגיעה בסיבי השטיח. בסוף היום יש לעבור על גב ופנים השטיח פעם אחת בשואב אבק.

אין להבריש את שיער השטיח. מטבע הדברים ההברשה בבית אינה מקצועית ועלולה לשנות את כיוון השיער של השטיח, לפצל את השיער לדחוס או לתלוש. פשוט להימנע מכך. אין בכך גם כל צורך.

אין לגרום בשום מקרה להרטבת השטיח. במידה ונרטב מכל סיבה שהיא, יש לגרום לייבוש מהיר(תוך יממה!) במידת הצורך ניתן להשתמש גם במפזר חום. עיקרון יסוד הוא לשמור על השטיח יבש ומאוורר. ולכן, בשעת שטיפת הרצפה יש להקפיד למנוע מגע של הסחבה הרטובה עם השטיח או קצותיו. מומלץ לגלגל את השטיח ולהניחו בצד (ולא להעמידו), למניעת מגע עם רטיבות. כמובן, אין להניח על השטיח עציצים, אגרטלים או כל דבר שעלול לגרום להרטבת השטיח. הלחות היא אחת מאויביו הגדולים של השטיח, היא מובילה בהכרח ליצירת עובש ולריקבון של הסיבים ולביקורים לא רצויים של עש.

         

אולי יעניין אותך גם...

חברת קידום באינטרנט חברת קידום באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support