מצא את השטיח שלך!
ייעוץ אצלך בבית לפגישת ייעוץ

עבודת יד או מכונה ?

השארת פרטים מהירה:

כיצד תוכלו לדעת אם שטיח הוא באמת עבודת יד ?

ברור לי שרוב האנשים שומעים את המילה "עבודת יד" ומייד נדהמים, אולי אפילו לא מאמינים, מבקשים הוכחות, ואפילו לא מקשיבים להסברים של הסוחר שעומד מולם, כי מרגישים שאולי "עובדים" עליהם. אם תקראו את המאמר הקצר הזה עד סופו, תוכלו לדעת בקלי קלות אם השטיח שקיים אצלכם בבית או כל שטיח אחר, הוא אכן עבודת יד.
 
כלל ראשון: הסתכלו על גב השטיח. יש לראות האם קיימת דוגמא על גב השטיח שזהה (לא צריך לבדוק לפרטי פרטים, פשוט להסתכל אם קיימת דוגמא ) לדוגמא של פלומת השטיח
 
כלל שני: הסתכלו על הפרנזים (אותם חוטים הנמצאים משני קצוות השטיח). בשטיח בעבודת מכונה, אם קיימים פרנזים, קיים מעין פס של חוטים המחובר לשטיח, תפור או מודבק. בשטיח בעבודת יד, אותם חוטים, יוצאים מתוך השטיח ממש. הם אינם מודבקים או מחוברים.
אני אסביר: כאשר אורגים שטיח, מותחים חוטים על נול, חוטים לאורך ( נקראים חוטי שתי), וחוטים לרוחב (נקראים חוטי ערב). נוצר מעין סריג שעליו האורג קושר את חוטי הצמר,וכך לבסוף נוצרת פלומת השטיח, עם הדוגמא שנארגה. כאשר מורידים את השטיח מהנול, קיימים עדיין חוטי השתי משני הקצוות. אלו הם הפרנזים. ועל מנת שהשטיח לא יתפרק, עושים מעין "סגירה" לשטיח, ולבסוף חותכים את הפרנזים לאורך הרצוי, בהתאם לסיגנון השטיח.
הסכנה בשיטה זו, היא במקרה של שטיחים ישנים, ונעשו בשטיח מסויים תיקונים, או חידשו פרנזים, אנו עלולים לטעות ולחשוב שהשטיח אינו עבודת יד. לכן, נעבור לכלל השלישי שבהחלט יוכל לעזור לכם להבחין בין שטיחי מכונה לשטיח בעבודת יד.
 
כלל שלישי, ובזאת נסיים: כפי שקראתם, האורג יוצר את פלומת השטיח ע"י קשרים שהוא קושר לבסיס השטיח, לתשתית, לשתי וערב שיצר.
ולכן, אנו צריכים לחפש את אותם קשרים הנמצאים בבסיס השטיח. 
הסיטו מעט את הסיבים, כמו שנמצאים ביער עבות, ומסיטים את הענפים לימין ולשמאל, והסתכלו על "שורש" החוט, או החוטים. שם בקצה צריך שיהיה קשר, אותו קשר האורג המפורסם שלנו.
 
אם אין קשר, השטיח אינו עבודת יד באופן מוחלט !
כמובן שהמאמר הזה מתייחס לשטיח, עם פלומה, ולא לקילים או סומאק, שם קיימת אריגה או רקמה.
 
בדרך כלל, הכלל של הפרנזים, מגלה באופן מיידי ומהיר אם השטיח הוא עבודת יד. אם אינכם בטוחים, העזרו בשלושתם.
אני מאמין שכעת כולכם ניגשים לשטיחים שפרושים אצלכם בבית ובודקים האם "עבדו" עליכם או לא, בכל אופן,  מהיום יש לכם את הכלים ואת הכללים, לאורך כל ימי חייכם. ואם יש שאלות נוספות, אנחנו כאן לשרותכם
 
בברכה
דויד עובדיה

גלריית תמונות :

אולי יעניין אותך גם...

חברת קידום באינטרנט חברת קידום באינטרנט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support